Preču atpakaļsūtīšana
I. VISPĀRĪGIE NOTEIKUMI
1. Šie noteikumi nosaka vispārīgās prasības par pircējam pārdoto vai rezervēto preču atdošanas un apmaiņas kārtību.
2. Šie noteikumi ir jāievēro pārdevējiem (ietverot arī fiziskās personas, kuras iegādājušās patentus tirdzniecībai), kuri pārdod preces pircējiem.
3. Galvenie šajos noteikumos lietotie jēdzieni atbilst jēdzieniem, kas izmantoti Lietuvas Republikas Civilkodeksa (Žin., 2000, Nr. 74-2262) (tālāk – Civilkodekss) sestās grāmatas IV daļas XXIII nodaļas pirmajā, otrajā, trešajā un ceturtajā sadaļā.
II. NEPĀRTIKAS PREČU ATDOŠANAS UN MAIŅAS POLITIKA
4. Ja pircējam bija pārdota neatbilstošas kvalitātes nepārtikas prece un pārdevējs ar pircēju nav pārrunājis tās trūkumus, pircējam ir tiesības pēc savas izvēles pieprasīt no pārdevēja:
4.1 apmainīt neatbilstošas kvalitātes preci pret piemērotas kvalitātes preci;
4.2 attiecīgi samazināt preces cenu;
4.3 saprātīgā termiņā bez maksas novērst preces defektus;
4.4 atlīdzināt preces defektu novēršanas izdevumus, ja lietotājs defektus novērsis pats vai ar trešo personu palīdzību pēc tam, kad pārdevējs tos nav novērsis saprātīgā termiņā;
4.5 vienpusēji lauzt pirkšanas-pārdošanas līgumu un pieprasīt atdot par preci samaksāto naudu.
5. Preces kvalitātes garantiju nosaka preces pārdevējs.
6. Preces tiek apmainītas vai atdotas preces pirkšanas vietā vai citā pārdevēja norādītā pircējam ērtā vietā. Pircējs iesniedz pārdevējam rakstveida pieprasījumu, kurā norāda preces trūkumus un pircēja izvēli par kādu no šo noteikumu 4. punkta prasībām. Iesniegumam tiek pievienots kases aparāta čeks vai pirkšanas-pārdošanas čeks, vai cits dokuments, kas apliecina preču pirkšanu-pārdošanu no šī pārdevēja, un garantijas dokuments (ja pārdotajai precei noteikts kvalitātes garantijas termiņš).
7. Ja pircējs neiesniedz kases aparāta čeku vai citu šī pārdevēja noteiktā kārtībā izsniegtu preču pirkšanu-pārdošanu apliecinošu dokumentu, tikai ar pārdevēja piekrišanu tiek veikta preču maiņa vai izpildītas citas pircēja norādītās šo noteikumu 4. punkta prasības.
8. Ja starp pircēju un pārdevēju rodas domstarpības par preces kvalitāti, pārdevējam, saņemot pircēja rakstveida pieprasījumu, ne vēlāk kā 3 darba dienu laikā rakstveidā jāvēršas Zemkopības ministrijas Valsts nepārtikas preču inspekcijā (tālāk – Valsts nepārtikas preču inspekcija) par preces kvalitātes novērtēšanu, un pēc rakstveida slēdziena saņemšanas nekavējoties jāinformē par to pircējs.
9. Ja pārdevējs nepilda šo noteikumu 4. vai 8. punktā noteiktās prasības, pircējs var vērsties Valsts nepārtikas preču inspekcijā, lai saņemtu preces kvalitātes novērtējumu, un pēc rakstveida slēdziena saņemšanas paziņot par to pārdevējam.
10. Preču kvalitātes novērtēšanas izmaksas tiek apmaksātas tiesību aktos noteiktajā kārtībā.
11. Pārdevējs un/vai pircējs, ja vēlas, var piedalīties preces kvalitātes novērtēšanā.
12. Lielas un smagas (vairāk nekā 10 kg svara) neatbilstošas kvalitātes nepārtikas preces pārdevējs nogādā kvalitātes novērtēšanai, apmaiņai, remontam vai atdošanai, ja pirkšanas-pārdošanas līgumā nav noteikts citādi. Šādu preču kvalitāti var novērtēt arī pircēja mājās.
13. Ja pārdevējs pierādīs, ka preces defekti radušies pircēja preces lietošanas vai glabāšanas noteikumu pārkāpšanas rezultātā, prece netiks apmainīta, defekti bez maksas netiks novērsti, kā arī nauda netiks atmaksāta.
14. Ja pircējam nepatīk iegādātās vai pasūtītās preces forma, izmērs, krāsa, modelis vai komplektācija, viņam ir tiesības četrpadsmit dienu laikā no pārdošanas dienas to aizstāt ar līdzīgu preci, atdot preci pārdevējam un atgūt par to samaksāto naudu.
15. Preces, kas norādītas šo noteikumu 14. punktā, tiek apmainītas vai atdotas preces pirkšanas vietā vai citā pārdevēja norādītā pircējam ērtā vietā. Pircējs iesniedz pārdevējam rakstveida pieprasījumu, kurā norāda savas prasības. Iesniegumam tiek pievienots kases aparāta čeks vai pirkšanas-pārdošanas čeks, vai cits dokuments, kas apliecina preces pirkšanu-pārdošanu no šī pārdevēja.
16. Pircējs var izmantot šo noteikumu 14. punktā noteiktās tiesības, ja prece netika lietota, tā nav sabojāta un tā nav zaudējusi savu komerciālo izskatu. Preces vai tās iepakojuma izskata izmaiņas, kas bija nepieciešamas preces apskatei, nav uzskatāmas par būtiskām preces izskata izmaiņām.
17. Ja rodas domstarpības par preces izskata izmaiņām vai preces sabojāšanu, pārdevējam rakstveidā jāvēršas Valsts nepārtikas preču inspekcijā, un pēc rakstveida slēdzienu saņemšanas nekavējoties jāinformē par to pircējs.
18. Pircēja prasība apmainīt iegādāto vai pasūtīto preci pret līdzīgām precēm vai atdot samaksāto naudu šo noteikumu 14. punktā norādīto iemeslu dēļ netiek apmierināta, iegādājoties tādas preces kā pērles, dārgakmeņus, dārgmetālus un to izstrādājumus (kods saskaņā ar Kombinēto preču nomenklatūru – 71.00, izņemot 71.17).